Mona Lisa, 40×40, lerret


 Mona Lisa

40×40
Akryl, mixed media og spraylakk på lerret
 
 Jeg hadde laget og skjært ut min første stensil som var av Janis Joplin. Det ble litt detaljert siden dette var en (for meg..) ny teknikk. Da spurte jeg samboeren min om han kunne foreslå et enkelt motiv som jeg kunne prøve dette ut først. «Mona Lisa» sa han spontant. Ikke SÅ lett motiv, men som sagt så gjort. Jeg fant et foto av maleriet, bearbeidet på pc og skar ut stensilen.
Jeg ble ganske fornøyd med dette bildet som inneholder både akrylmaling, papir og selvfølgelig ekte lakk på sprayboks. Bildet er ferdig rammet inn med beiset sort list med samme dybde som lerretet og derretter spikret direkte på lerretsrammen.
Jeg fikk noen flere bilder ut av stensilen som jeg laget på ulike måter. Etter dette er stensilen ikke lengre brukende til noe og er kassert. Jeg vil lage giclèe av dette bildet i begrenset opplag, men ikke på lerret. Det skal det bare være et av synes jeg, og det er denne originalen.

Legg igjen en kommentar