Forberedelser til gruppeutstilling i Haugesund


Men jeg manglet så masse! 3 av dansebildene mine rakk jeg ikke å gjøre ferdige (eller jeg synes ikke de er gode nok enda). Det ene er egentlig ferdig, men.. Er det jeg som er for kritisk eller trenger bildet noe mer? Jeg skal ta det med å høre med gruppa hva de synes. Så var det visittkort som skulle lages og jeg har også fått tak i en fin visittkortholder

Så var det kort!! Jeg sendte en melding til ei venninne som driver med scrapbooking og fikk mange gode tips, blandt annet om å dra til en butikk i Sandnes som heter familieskatter. Den ligger på Maxi Storsenter og nettsiden finner dere her: http://www.familieskatter.no/. Damen var SÅ behjelpelig og hyggelig! Jeg lærte at jeg skulle bruke en spesiell type tape og ikke lim for da krøller papiret seg (Jupp, erfart!!!), Om syrefri papir og så var hun veldig tålmodig da jeg tok frem ark.. og la de tilbake igjen.. og tok dem frem igjen.. Jeg ville helst hatt ark som er håndlaget eller er resirkulerte. Akkurat det har jeg ikke funnet noe sted, men disse arkene ble riktig fine synes jeg. Så hadde jeg funnet resirkulerte konvolutter på Staples i C6 størrelse så da ble det den størrelsen istedenfor den litt større typen. Dermed passer de også i rammer. Jeg hadde noen cellofanposer fra før og dro på Kvadrat og besøkte Panduro Hobby i går som ligger like ved der jeg bor. De hadde bare 3 pakker og var ikke behjelpelige med flere. For som damen sa.. De hadde på lageret men eskene var ikke merket så de fikk inn i butikken kanskje onsdag, kanskje torsdag.. 3 dager for å fylle i hylla en vare de allerede har inne? Snakk om nedtur etter den kjempeservicen jeg fikk på familieskatter! Har ikke tid til dette jeg!

Videre hadde jeg kjøpt mange syrefrie passepartout og rammer fra Ikea på handlerunden min i forrige uke. Dermed kunne jeg ramme inn linosnitt og jetprint. Siden jeg ikke har skaffet meg storformatprinter enda er Jetprint et rimelig alternativ.

Jetprint i passepartout. Yttermål 40×40 innermål 30×30

Disse signerer jeg men velger meg ikke ut opplag og nummererer som jeg vil gjøre med Giclèe. Jeg ser mange gjør det men jeg meder det er en uting. Giclèe er så avansert med så store krav til kvalitet at det likestilles med grafikk. Hjemmeprintet er ikke det samme. Men når jeg velger flott tykt matt papir tilpasset blekkskriver, tar bilder med høy oppløsning med speilreflekskameraet mitt og scanner mindre bilder med den høyeste oppløsningen får jeg bra kvalitet på bildene. Om det ikke kvalifiserer til digipass så er det heller ikke meningen. Det er kjekt at folk kan få et av mine bilder for en hundrelapp eller to inklusive passepartout.

Monnotypi Grid 30×30, yttermål 40×40
Linosnitt -prøvetrykk nr.1- i ramme. Yttermål passepartout: 30×40, innermål: 19×29
Datagrafikk

I tillegg har jeg kost meg og laget datagrafikk med både dansedamer og to spennende motiv jeg fant på en øy i påsken. Et lite stykke vest for Skånevik, akkurat innenfor grensen til Rogaland. Jeg synes det er spennende å lage nye bilder ut fra de jeg allerede har, mikse malt og fotografert. Blir spennende når jeg får lært meg flere teknikker.

Én kommentar Legg til din

  1. Anders sier:

    Så flotte bildene har blitt! Stoor kos fra de finske skoger;-) Lykke til og kos deg masse!!!

    Liker

Legg igjen en kommentar