7 ferdige Mixed Media med monotypi


I dag har jeg rammet inn 7 lerret hvor jeg har brukt monotypi (trykk hvor det påføres farge på en plate og derretter overføres på ark og det kan ikke lages to like bilder. Monotypiene jeg har brukt her er mindre deler av 2 større monotypier. Bildene er lagt til på siden «Mixed Media» du finner i menyen under «Bilder» eller du kan trykke her.

Tiden flyr jo av gårde og plutselig ble jeg påminnet om en utstilling jeg skal være med på i Haugesund sammen med mamma sin malegruppe. Og der satt jeg med mange påbegyndte prosjekter hvor jeg jobber med olje. Og oljemaling tørker ikke så raskt. Ikke at jeg hadde noe imot å legge til side andre bilder for å slippe løs kreativiteten litt med den hurtigtørkende akrylmalingen. Så har jeg også bestillt et nytt LASS med kunstbøker. En av bøkene viser ikke mindre enn 45 ulike teknikker for å skape tekstur og to omhandler abstrakt kunst. De gleder jeg meg ekstra mye til, for jeg ønsker så gjerne å kunne mestre å blande det figurative med det abstrakte og dermed utvikle mitt eget utrykk. Unngå flate døde bakgrunner. Abstrakt handler om mye mer enn å slenge farger på et lerret og selv om en ikke skulle tro det er det mange regler rundt dette(!).

Aiaiai jeg gleder meg til å få pakke i posten og aiaiai jeg gleder meg til å være med på utstilling!

Legg igjen en kommentar